Informace pro rodiče předškoláků
Procvičujeme k zápisu :
- znát jméno, příjmení, bydliště, věk
- vědět, kde pracují rodiče, umět pojmenovat prac. činnost dospělých
- pojmenovat barvy a jejich odstíny
- pojmenovat geometrické tvary
- umět označovat rozměry a tvar předmětů /velké, větší, největší, hranaté apod./
- správně pojmenovat časové období /ráno, dopoledne …/
- znát názvy dnů v týdnu, roční období
- pojmenovat části lidského těla
- rozlišovat pr. a levou stranu
- určit více, méně, stejně
- používat číselnou řadu do 6
- před vstupem do ZŠ umět vyslovovat všechny hlásky !
- dokázat vytvořit opaky – protiklady, zdrobněliny
- správně používat předložky, slovesa a podst. jména
- recitovat básně
- soustředit se na poslech pohádky či příběhu
- vyprávět podle obrázkového seriálu
- zvládat chůzi se spr. držením těla
- chodit plynule po schodech
- umět střídat chůzi a běh na zvuk. signály
- zvládat skoky snožmo, poskoky v dřepu, skoky jednonož
- umět krok poskočný i běh poskočný
- umět kotoul vpřed bez dopomoci
- vyhazovat míč do výšky pr. i l. rukou, hor. obloukem do dálky
- umět se samostatně oblékat včetně zapínání a rozepínání knoflíků
- umět zavazovat a rozvazovat tkaničky
- umět se umýt, učesat, používat WC včetně toal. papíru
- samostatně používat kapesník
- umět prostřít stůl, používat celý příbor
- umět skládat papír podle daných pokynů
- projevovat zdvořilé chování – pozdravit, poděkovat, blahopřát
- mít smysl pro povinnost
- umět sólově zpívat /5 – 8 písní v rozsahu 5 – 6 tónů/
- poznat známé písně podle melodie
- rozlišovat melodii pochodovou, taneční, smutnou, veselou
- umět znázornit charakter. rysy lidské postavy i zvířat
- umět si rozvrhnout děj na ploše
- umět rozfoukávat barevné skvrny brčkem, hledat podobu ve vzniklém tvaru
- vymodelovat zvířecí figuru