Informace pro rodiče předškoláků

Procvičujeme k zápisu :

 

  • znát jméno, příjmení, bydliště, věk
  • vědět, kde pracují rodiče, umět pojmenovat prac. činnost dospělých
  • pojmenovat barvy a jejich odstíny
  • pojmenovat geometrické tvary
  • umět označovat rozměry a tvar předmětů /velké, větší, největší, hranaté apod./
  • správně pojmenovat časové období /ráno, dopoledne …/
  • znát názvy dnů  v týdnu, roční období
  • pojmenovat části lidského těla
  • rozlišovat pr. a levou stranu
  • určit více, méně, stejně
  • používat číselnou řadu do 6
  • před vstupem do ZŠ umět vyslovovat všechny hlásky !
  • dokázat vytvořit opaky – protiklady, zdrobněliny
  • správně používat předložky, slovesa a podst. jména
  • recitovat básně
  • soustředit se na poslech pohádky či příběhu
  • vyprávět podle obrázkového seriálu
  • zvládat chůzi se spr. držením těla
  • chodit plynule po schodech
  • umět střídat chůzi a běh na zvuk. signály
  • zvládat skoky snožmo, poskoky v dřepu, skoky jednonož
  • umět krok poskočný i běh poskočný
  • umět kotoul vpřed bez dopomoci
  • vyhazovat míč do výšky pr. i l. rukou, hor. obloukem do dálky
  • umět se samostatně oblékat včetně zapínání a rozepínání knoflíků
  • umět zavazovat a rozvazovat tkaničky
  • umět se umýt, učesat, používat WC včetně toal. papíru
  • samostatně používat kapesník
  • umět prostřít stůl, používat celý příbor
  • umět skládat papír podle daných pokynů
  • projevovat zdvořilé chování – pozdravit, poděkovat, blahopřát
  • mít smysl pro povinnost
  • umět sólově zpívat /5 – 8 písní v rozsahu 5 – 6 tónů/
  • poznat známé písně podle melodie
  • rozlišovat melodii pochodovou, taneční, smutnou, veselou
  • umět znázornit charakter. rysy lidské postavy i zvířat
  • umět si rozvrhnout děj na ploše
  • umět rozfoukávat barevné skvrny brčkem, hledat podobu ve vzniklém tvaru
  • vymodelovat zvířecí figuru